مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

هر چه اینجاست ؛ قلم و کاغذ و میز حتّی ؛ پیـــرتر می شوند جز کتاب هایی که هر روز ؛ هر روز .......
مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

هر چه اینجاست ؛ قلم و کاغذ و میز حتّی ؛ پیـــرتر می شوند جز کتاب هایی که هر روز ؛ هر روز .......

هُنر ِ کتابخوانی به سالمندی ِ خود ِ انسان است


f027f96ece4ba627fea90e0b3f7eb55c



با کسی دوست باش :

که کتابخوان باشَـــــد ؛ که خیلــــی جانَش بسته به جان ِ کتاب باشد 

ضَــــرَر نمی بینی با این دوست ِ خـــوش اندیـــش

نویسنده هم باشَد اگَر و یا شـــاعِری شـــیریِِــن

یک توئـــی لای ِ واژه هایَش می یابـــی

پُشت ِ میزِ کافه و در لا به لای ِ کاغذ حواسَش به تو هَست

سَخــت می یابی اَش

اگر یافتی دُرّ می نامی اَش

هم صُحبتی با چُنیـــن دوستــــی تازگـــی دارَد برایَت

یک نَفَر باشَــــد تَنهـــا ؛ اِنگـــار با هزار نَفَر زندگی کرده ای

تعجبی نَدارَد که کتاب خوان ها انسان های ِ بی نظیــــری هستند

با زبان ِ شِِعــــر با تو حرف خواهَند زَد 

سکوت هم خواهند کَـــرد گاها" ؛ آخَـــر جِنسِ درد را نوشیــــده اند و تَحمّلش را باوَر دارند

هم کَلام شـــو ؛ مثل ِ همین بی پایانی که ته ِ کتاب می نشیـــنَد

هَم قَدَم باش با او .

کسی این جا سُراغی از کتاب خوان هــــا دارَد ......... !!!!!

نشــــانی اش را /


عمیق نوشت : در زَمانی که وفا،قصّه ی برف به تابستان است و صِداقت گل نایابی ست،به چه کس باید گفت ..
با تو انسانم و خوشبخت ترین .." دکتر علی شریعتی "


هایکو نوشت : زیرِ هــزاران حرف ؛ لِه شُد ؛ مِتانت ِ سکوت را می گویَم ؛ همین طور خاموش ؛ هاج و واج


چشیدنی : " بهم میاد"را  از رنده عبدالفتاح حتما" شکار کُنیـــد


نظرات 18 + ارسال نظر
فاطمه ضیاالدینی پنج‌شنبه 25 تیر 1394 ساعت 17:16 http://29azar93.blogfa.com

زیرِ هــزاران حرف ؛ لِه شُد ؛ مِتانت ِ سکوت را می گویَم ؛ همین طور خاموش ؛ هاج و واج.................

چقدر به دلم می نشیند حرفها و پُست های مداد کوچک... بس که اندیشه های بزرگ دارد راستی بابت تلگرام و شعر من... خبر بسیار زیبایی بود ممنون دوست من... ممنون که یاری ام می کنی در شاعری

سلام جانم
ارادت داری به ما
من و این خانه
" شاعری کار ِ من نیست ها ......"
من کنار ِ شما ها هستم که شاعری را بَلَد می شوم
این را واقعا" می گویم
به امید چاپ ِ اولین کتاب ِ شعری ات

دانشجوی کلاس اول دبستان چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 19:33

سلام

پست زیبایی بود

واقعا حرفه ای و دل انگیز

سلام

ممنون

خیلی مانده تا حرفه ای ....

زهر پنجره نوری... سه‌شنبه 23 تیر 1394 ساعت 06:45 http://noor8286.blogfa.com

سلام [گل]
خوشحالم از بودنتان
**********
بخت از آن کسی ست
که به کشتی برود
و به دریا بزند
دل به امواج خطر بسپارد
و بخواهد چیزی را کشف کند
و بداند که جهان
پر از آیات خداست...

مجتبی کاشانی

سلام

و

خوش آمدید

ممنونم /

دریا جمعه 19 تیر 1394 ساعت 20:09 http://aseman2071.blogfa.com/

اگرچه خواهی رفت اما


نه در ذهنم محو خواهی شد


اما نه در قلبم


من هنوز هر عصر برای تو چای میریزم


هنوز هر شب برایت فال می گیرم


هنوز هم وقتی خوابی می بوسمت


تو می روی


و زندگی دیوانه ها ادامه خواهد داشت ...




محمد برقعی

انتخاب ِ قشنگی بود ....
چه تنگنای سختی است
یک انسان یا باید بماند
یا باید برود
و این هر دو
اکنون برایم از معنی تهی شده است
و دریغ که راه سومی نیست ..


{ دکتر علی شریعتی }

فاطمه ضیاالدینی پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 21:57 http://29azar93.blogfa.com

سلام............ دوست عزیزم خوندن جواب کامنت هاتون هم خیلی شیرین و جذابه

باد رقصید
شعر خوانی های من گُل کرد
موی ِ من
با دامنت
حل المسائل کرد
آخرش پیچید آن غرّان نگارینه
تا به کی شعر ِ مرا
این باد از بَر کرد ...

بارها خواندمش... هیچ از زیبایی اش کم نشد

سلام عزیز

لطف ها داری بر من و خط خطی های پریشانم /// ممنونم

صحاف سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 23:50

چقدر دلم میخواهد همسایه شما بودم ...

..............

همسایه ی دیوار به دیوار همیم در رفاقت بانو /

فاطمه ضیاالدینی دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 17:57 http://29azar93.blogfa.com

سلام بر دوست بامعرفتم..........

مبارکتان خانه جدید... وب جدید... نام جدید... دوستان قدیم

سلام

خوش آمدی شاعر ِ خوب

" خوشحالم که هستیم "
در کنار هم
دوباره
وَ

خدایی که
تنهایمان نگذاشت .

از " تو "
" چه عاشقانه ها
که در سرم خاک می خورد در سرم هنــــوز
روسری ام را بتکانی
جهان پر از شعر می شود "

از " من "
باد رقصید
شعر خوانی های من گُل کرد
موی ِ من
با دامنت
حل المسائل کرد
آخرش پیچید آن غرّان نگارینه
تا به کی شعر ِ مرا
این باد از بَر کرد .

سلام .

خونه ی جدید مبارک . حال شما ؟

ممنونم از مهربونی تون . خدا رو شکر وبلاگم سرجاشه . ولی خب خوبه هر چند وقت یه بار تو هرررر وبلاگی باشی فایل پشتیبان بگیری .

چه کتابخونه بامزه ای . عاشق اینجور خلاقیت ها هستم . چیزهای ساده و شیک . حتی از تخت خواب های کنده کاری شده هم خوشم نمیاد . دوست دارم خونه ی خودمون ساده و فانتزی باشه !

حالمان خوب /

بالمان را قیصر خوب آمده

......
خدا رو هزار مرتبه شُکر
و
خوش آمدی به این جا

ساده ها سادگی می اورند

/

فجر دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 14:44

سه بار می گویم گل سرخ
یکی برای تو
یکی برای ماندانا
یکی برای آسمان شما

سه بار میگویمگل سرخ
چقدر خواندیست!!

سه بار می گویم گل ِ سرخ
فوق العاده ست

خوشحالم که چشیدید ....
دارم روی غزلی به همان سبک کار میکنم
و
انتشارش در خانه ای کنار ابرها برای مرداد ماه
م . موید زیبا هنر می زَنَد.

سپیده متولی دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 12:01 http://www.sepidehmotevalli.blogfa.com

سلام
شما هم که کوچیدید به اینجا کار خوبی کردید. با عمیق نوشت عمیقا موافقم

سلام سپیده ی خوب

بانوی ِ شعــــرهای نزار قبانی

چه خوب که آمدید

من لذّت می برم از خواندن ِ پست های ترجمه ای تان

در اوج باشید همیشه

آمیـــــن.

آه از عمیق نوشت

دریا دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 11:06 http://aseman2071.blogfa.com/

سلااااااااااام دوست عزیزم.نمیدونی چقدر دلم برات تنگ شده بود. برای مطالب زیبایی که پست میذاشتی.خوشحالم دوباره میبینمت عزیزم.وبت باز بی نظیره. خوشحال میشم اگه منو به عنوان دوست کتابخوان و کتابدارت بدونی.من یک کتابدارم

هزار سلام نثار ِ خط خطی های ِ دل ِ تَب دارَت

آسمان ِ من .

ما نیز دلتنگ ِ تک تکتان

همیشه به من لطف داشتید بانو.

من یک کتابدارم ...... واقعا"

چه قدر خوش حال شُدَم
خدا دانَد و دِلَــــم .

با نام ِ دریا لینکید

پلکان واژه ها دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 09:40 http://nafahatenafas.blogfa.com/

سلام
ای وااااااااااای
چه خبر تلخی
شنیده بودم که وبلاگ های 93 به بعد حذف میشن
واقعن دلم گرفت
اون همه نوشته ی فوق العاده ی شما....

سلام
خوش آمدی

نفحات ِ نفس ِ پلکان واژه هـــــا

یادش به خیر " نقطـــه چیـــن "

هنوز نو پا بود و رَفـــت
اره تلخه و خیلی هم تلخ

چه می شَوَد کرد

فراموش می شود این تلخی /

ممنون که آمدید و سر زدید

ترسا یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 22:57

گاهی وقتها،
از یک جا،
یکهو،
یک نفر،
می آید و همه ی چیزهایی را که باور داشتی،به هم میریزد...
این جور وقتها، فقط باید به او گوش داد،به او فقط باید نگاه کرد...و عاشقش شد!
کسی چه می داند؟ شاید آن نفر، شاهزاده ای کوچک،از سیاره ای کوچک باشد...
و شاید به اهلی شدن نیازمند،
تا هبوط خود خواسته اش را ،
به دست فراموشی بسپارد...

چه تنگنای سختی است
یک انسان یا باید بماند
یا باید برود
و این هر دو
اکنون برایم از معنی تهی شده است
و دریغ که راه سومی نیست ..


{ دکتر علی شریعتی }

نسرین یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 22:05 http://zemzemehayetanhaye.blog.ir/

کتابخوان ها هم خوب و بد دارن نمیشه یه نفر به صرف کتاب خوان بودن بینظیر باشه و دوست داشتنی!
ولی در انسان ها کتاب خوندن شدیدا موثره
چشیدنی کتابه یا آهنگ؟؟

کتابخوانان بی نظــــیرند نسرین
من تجربه ام را گفتم
" کتاب خوان" به معنی ِ حرفـــه ای
جای دور نرویم
یکی اش خود ِ تو
مگر بی نظیـــر نیستی !!!!
چشیدنی " کتابی" هست که پارسال همین موقع ها خواندمش
دل نشینه
بهم میاد .....
دقیقا" مثل چادری که سر می کنی و بهت میاد

ابراهیمی یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 18:01 http://emamreza-aliabad.blogsky.com/

سلاااااااااااااااااااااامی
به گرمی هوای شهرمون
نثار نگاه مهربانت.
مثل همیشه زیبا و بدون نقص و پر و پیمون نوشتی
دستمریزاد
یارِ یار مهربان

سلام جان ِ دل

ممنون که بر مداد کوچک لطف داری

خیلی ممنونم /

در مسلخ عشق یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 15:55 http://www.korsi.blog.ir

سلام؛ وبلاگ خوب وبا ارزشی دارید شما از مطالبش سیر نشدم.
خیلی خوب بود.و ممنون از حضورتون
با نام مداد کوچک در لینک دوستان قرار گرفتید.

سلام
و
خوش آمدید

سپاس ِ حضورِ طلائی تان

شما نیز با افتخار با نام ِ کُرســــی جزو ِ لینک هایم هستید.

مویّد باشید

کتابخانه ن والقلم یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 12:11

حکیم که توشاعر خوش ذوق ماباشی .نسخه هایت رابه جان خریداریم

کتاب ؛ خود ِ آسمان است
آبی ِ آبی
من
شما
و
نگاهی که رو به آسمان است

" هایــکو "

هیئت مجازی کتاب یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 12:07 http://heyateketab.blog.ir/

سلام
به کتاب داران اضافه شدید و خوشجالیم از این بابت

سلام
و
سپاس از شما
که با معرفی های خوبتان " بی دار مان " می کُنید .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.