مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

هر چه اینجاست ؛ قلم و کاغذ و میز حتّی ؛ پیـــرتر می شوند جز کتاب هایی که هر روز ؛ هر روز .......
مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

مــِـــــــداد ِ کــوچَــــک

هر چه اینجاست ؛ قلم و کاغذ و میز حتّی ؛ پیـــرتر می شوند جز کتاب هایی که هر روز ؛ هر روز .......

کاش کتاب از غریبگی در بیاید !


http://reginarodriguez.com/wp-content/uploads/2011/01/jumpbook.jpg

دارم فکر می کنم به این که :‌

این که :
این تایپیک ؛ باید از خیلی قبل تر ها زده می شُد ؛ چه قدر این زَمانْ بی انصاف است روی نشانمان می دهد ؛ روی ِ خوشَــــش را؛امّا می پَـــرَد ......
بهانه اش دستم آمد و آمدم که بنویسم :
بنویسم که چه اندازه وقت ِ  طلایمان را داریم هدر می دهیم در نِ ت ِ  مُقَـــدَّم " این نعمت ِ دو پهلــــو "یک سویش دانایی و سوی ِ دیگرش جهالت
امّا کتاب ؛کُجای ِ زندگی مان حالش خوب بوده است !
کُجای ِ جهان ؛ دیده ای انسانی بنشیند و به دور از ارتباطات ! تاب می آورد بدون ِ کتاب بودن را ولی بدون ِ نِ ت !عصر ، عصر ِ ارتباطات و اطلاعات است ؛ درُست .. اما نِ ت که تسبیح نیست ؛ هی بچرخانی و بچرخانی و بچرخی ؛گُم می شوی ......
ولی کتاب  ...........؛بازش می کنی و می بندی اش / من در کتاب گُم نمی شوم که هیچ ؛ پیدا می کنم خودم را؛که می فهمم کتاب را همیشه باید نوشِ جان کرد
کتاب پَرَستان را دوست دارم و آرزو می کنم جای ِ هیچ کتابی در قفسه ی کتاب نباشد ؛ باشد در دستان ِ مادری که ؛ کودکش را راهی ِ سفر می کند و دستان ِ پدری که زندگی ِ دخترانش را رستگارانه می خواهد و دستان ِ من و شمائیکه هر روز دعا گوی و مُنتظر ِ ظهورش هستیم .
لااقل این روزها که میهمان ِ خُدائیـــم ؛ بخوانیم یگانه کتاب ِ زیستن را .
خواندن خودش به معنی ِ تمام ِ کلمه ؛ فرهنگ ِ خوشیست ؛ کتاب خواندن را بیاییم فرهنگ سازی کُنیم
چه طور و با چه ایده ای !

خًبَـــر این که :  رَمَضان ؛ نرم ، نَرمَک می آید و مُشتاق ِ حضـــورَش ؛ مُبارکمان

بخوانید : روضـــــه ی نوح را

هایکو نوشت :  می مانْـــد هَمین عقل ِ غِنـــام ؛ جای ِ خودش ؛ اگَـــر آن خیال ِ نابـــَت.....

نظرات 5 + ارسال نظر
ندا شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 11:01

نوشته ها یک طرف و عکسی که انتخاب کردی خوب بود
ممنون
کتابخوانی را از کتابخانه شروع کردن یاد بگیریم.

سلام دوست ِ خوبم
اشاره ی خوبی بود از کتاب خانه
امید وارم .....

نسرین پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 15:09 http://zemzemehayetanhaye.blog.ir/

چقدر بده که بدون کتاب حال خیلی ها خوبه!
ولی بدون نت حال خیل یهامون بده!
چقدر قشنگ نوشته وبدی مث همیشه
اصلا وقتی از کتاب مینویسی جور دیگه ای خواستنی میشی:)

من با کتاب در جَریانَـــــم نسرین.
خودت که می دانی
در قبال کتاب ظلم شُده
آن طور که به من ظلم شد !
تو که بیش تر از همه می دانی/
ولی همیشه عشق به کتاب در زندگی ام بوده و هست و خواهد بود
تسلیم نمی شوم .
همین

کتابخانه ن والقلم پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 09:18 http://nvalghalam.blogsky.com

سلام

کتاب قربت خواهد یافت ازاین پستهای شما ان شاء الله

ماه ضیافت الله مبارک وجودتان

وَ سلام و سیب و سعادت

باشَد که با کتاب رستگار شویم
و همانگونه باشد که می گوئیـــد.
دعوتتان می کنم زیبا ترانه ای از محمد علیزاده ی عزیز را بشنوید
با نام شهر ِ باران
http://dl.nicmusic.org/nicmusic/003/036/Mohammad%20Alizadeh%20-%20Shahre%20Baran.mp3

فجر پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 08:49

فَاقراووا مَا تَیسر مِن القُرآن:هر چه می توانید به خواندن قرآن

بپردازید."مزمل/20"

حلول ماه رمضان،بهار قرآن و ماه عبادتهای عاشقانه تبریک و تهنیت.

" و َ به حضــور ِ او گرد آورده می شویـــم "
آیه گرافی دِ لــانه ای بود ممنونم.
" مُبارک این ماه ِ عَسَل "

صحاف چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 22:48

آه از زمانه ی بی رحم
که وقتی تو را در اوهام معیشت و هزار درد می پبچد
دیگر کتاب برای تو معادله چند مجهولی میشود
کاش دست زمانه بهترین ها نقش را بر پیکر ما حک می کرد ...

سلام

موافقم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.